Reklama
  • Środa, 1 marca (11:05)

    Co robić, gdy urząd nie dotrzyma terminu odpowiedzi?

Dostaliśmy z mężem w spadku działkę z domem. Sprawdziliśmy mapy i odkryliśmy na nich błędy. We wrześniu złożyliśmy w wydziale geodezji starostwa pismo z prośbą o korektę. Sprawa nie została załatwiona, a na nasze monity urząd odpowiada, że ma dużo pracy i trzeba czekać. Co na to prawo? Izabela, woj. łódzkie.

Urzędy obowiązane są załatwić niezwłocznie sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez obywatela, fakty znane powszechnie czy też znane z urzędu lub możliwe do ustalenia na podstawie danych, jakie owa instytucja posiada. Tak stanowią przepisy (art. 35–38 kpa, DzU z 2016 r., poz. 23).

Zdarza się, że przed wydaniem decyzji trzeba coś ustalić, wyjaśnić i na to urzędnicy mają miesiąc, a przy wyjątkowo skomplikowanej sprawie – dwa miesiące. Gdy urzędnik wiedział, że nie dotrzyma terminu, powinien był Panią o tym zawiadomić, podać przyczynę opóźnienia oraz nową datę załatwienia sprawy. Jeśli nie zgadza się Pani z otrzymaną decyzją, można odwołać się do wyższej instancji – w tym wypadku do województwa.

Reklama

Wyższa instancja ma miesiąc na odpowiedź. Gdy i jej decyzja Pani nie zadowoli, pozostaje skarga do wojewódzkiego sądu administracyjnego. Do niego można się poskarżyć także na opieszałość urzędu i niedotrzymanie terminów.

Zobacz również

  • Od stycznia 2017 roku wzrosła kwota świadczenia pielęgnacyjnego. Jest ono wypłacane opiekunom osób niepełnosprawnych, którzy, by zapewnić opiekę bliskiemu, musieli zrezygnować z pracy. Teraz... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.