Reklama
  • Środa, 1 marca (13:00)

    Reklamowanie zakupów z wyprzedaży

Syn na promocji kupił skórzane buty. Okazało się, że skóra jest pomarszczona, ma plamy. Sklep odmówił przyjęcia reklamacji, tłumacząc, że buty były o 60 proc. przecenione. Czy słusznie? Elżbieta z Wrocławia.

Niezależnie od tego, jaką obniżką objęte były buty, jeśli mają wadę, można je reklamować. Kupujący ma na to dwa lata. Może zażądać naprawy, wymiany lub obniżenia ceny towaru. Jeśli wada jest istotna, może odstąpić od umowy.

Wadą istotną jest taka, która wyłącza normalne korzystanie z rzeczy zgodnie z celem umowy, odbiega w sposób zasadniczy od cech funkcjonalnych oraz estetycznych, znacznie obniża jej wartość albo polega na znacznym odstępstwie od złożonego zamówienia.

Reklama

Czy plamy i pofałdowania można zakwalifikować jako istotną wadę, zależy od tego, w jakim stanie jest obuwie. Przy czym o istotności wady powinien decydować punkt widzenia kupującego. Syn ma zatem prawo wyboru sposobu załatwienia reklamacji. W razie wątpliwości pomóc mu może rzecznik konsumenta lub inspekcja handlowa.

Życie na gorąco

Zobacz również

  • Prowadzę niewielką firmę. Opłacam pracownikom kurs angielskiego, bo znajomość języka obcego jest niezbędna w naszej działalności. Czy w takim przypadku wydatki z tym związane mogę zaliczyć do... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.